مشاوره تلفنی افسردگی

مشاوره تلفنی افسردگی

مشاوره تلفنی افسردگی

مشاوره تلفنی افسردگی

  • ۰
  • ۰
۵٫۰
۰۱

بهترین زمان ازدواج

بهترین زمان ازدواج همان طور که پیش از این نیز گفته شد به معیارها و ملاک های مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان سن خاصی را برای آن نظر گرفت . بهترین زمان ازدواج زمانی است که فرد چند معیار کلی را خود تشخیص دهد این معیارها شامل بلوغ جنسی و جسمی ، بلوغ فکری و بلوغ اجتماعی می شد ، که هر کدام از این سه مورد خود موارد بسیاری را شامل می شود .

بهترین زمان ازدواج به طور حتم از فردی به فرد دیگر متفاوت می شد و همینطور مورد پسران و دختران متفاوت است . بهترین زمان ازدواج را از دیدگاه های مختلف می توان مورد بررسی قرار داد و همین طور برای شرایط مختلف نظر گرفت ، مانند بهترین زمان ازدواج از نظر اسلام ، بهترین زمان ازدواج از نظر روانشناسی و یا مواردی مانند بهترین زمان ازدواج پس از طلاق یا بعد از فوت همسر و موارد این چنینی … . به طور کل بهترین زمان ازدواج زمانی است که شخص علاوه بر بلوغ جنسی به شناخت کافی از فردیت و هویت خود دست پیدا کرده شد به عرتی شخص به خودشناسی نسبی لازم ، برای تشخیص مصلحت خود و ک چیستی زندگی مشترک  پیدا کرده شد .

بهترین زمان ازدواج چه زمانی است ؟

بهترین زمان ازدواج زمانی است که فرد بتواند مصالح خود را تشخیص دهد ، قت تصمیم گیری را داشته شد ، به ثت روحی و عاطفی دست پیدا کرده شد ، بتواند اهدافی حقیقی و شفافی را برای زندگی خود نظر بگیرد و به چنان رشد شخصیتی دست پیدا کرده شد که بتواند مسئولیت هایی که همراه زندگی مشترک به وجود می آیند را بپذیرد . علاوه بر آن بتواند کنار زندگی مشترک روابط و فعالیت‌ های اجتماعی خود را کنترل کند و مسیر تکامل و تعالی قدم بردارد .


بیشتر بخوانید:معایب و محاسن ازدواج مرد سن لا


بهترین زمان ازدواج برای پسران

بهترین زمان ازدواج برای پسران چه سنی می شد ؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از پسران و خانواده‌ ها را گیر خود کرده است . اگر بخواهیم بهترین زمان ازدواج برای پسران را تعیین کنیم به طور حتم شرایط کنونی عوامل مختلفی بر این زمان ثیر می گذارد . امروز شاهد تغییر و تحول بزرگی سبک زندگی ، توقعات و تصورات از یک زندگی ایده آل و گسترش معیارهای مختلف برای انتخاب همسر هستیم ، از این رو بهترین سن ازدواج برای پسران را می‌توان زمانی نظر گرفت که فرد مواردی مانند بلوغ جنسی ، بلوغ شخصیتی ، استقلال و توان مالی را داشته شد که بلوغ شخصیتی خود موارد متعددی را بر می گیرد مانند مسئولیت‌ پذیری ، متعهد بودن ، اقتدار و ثت عاطفی و … .

از آنجایی که  پسران به لحاظ شخصیتی دیرتر به بلوغ می رسند همینطور پذیرش مسئولیت های زندگی مشترک و کل مسئولیت‌ پذیری برای آنان سخت تر است بهتر است زمانی که فرد خود تمایل به تشکیل زندگی مشترک ندارد تحت فشار قرار نگیرد . به طور کل از نظر روانشناسی بهترین سن ازدواج برای پسران رنج سنی ۲۷ ۲۹ می شد .


بیشتر بخوانید:سن ازدواج پسر و معیارهای آن چیست ؟


بهترین زمان ازدواج از نظر اسلام

بهترین زمان ازدواج از نظر اسلام به صورت حداقل سن و شرایط لازم برای ازدواج پسر و دختر بیان شده است . به طور کل اسلام سن دقیقی را برای ازدواج مناسب ، نظر نمی‌گیرد و جوانان را برای امر ازدواج به سن خاصی محدود نمی کند اما آیات و روایات بسیاری به امر پسندیده ازدواج و وجوه مختلف آن مستقیما اشاره کرده است و شرایط مناسب را برای بهترین زمان ازدواج بیان می‌کند .

برای مثال مورد بهترین زمان ازدواج از نظر اسلام می‌توان به آیه‌ شش از سوره مرکه نساء اشاره کرد که خداوند این آیه چنین می فرمایند ” یتیمان را آزمایش کنید هنگامی که لغ شده و به نکاح تمایل پیدا کردند و آنان را به ک مسائل زندگانی خود آگاهی یافتید اموال شان را به آنان بدهید ” استناد به این آیه میتوان گفت بهترین زمان ازدواج از نظر اسلام زمانی است که علاوه بر بلوغ جنسی ، قت تشخیص مصلحت خود را داشته شد و ک کافی را از زندگی مشترک و مسائل مربوط به آن داشته شد همچنین این آیه توجه به کلمه تمایل میتوان گفت که طبق کلام خداوند حتی صورت آمادگی جسمی و روحی کافی ازدواج ید خواست و رضایت فرد صورت بگیرد و هیچ اجر و تحمیلی آن دخیل نشد .

همینطور حداقل سنی که قرآن برای ازدواج دختران و پسران بیان شده است برای دختران ۹ سال و برای پسران ۱۵ سال می شد چرا که پسر و دختر پس از این سن به بلوغ جسمی میرسند اما همانطور که گفته شد این سنین ، سنین حداقل می شند یعنی پس از رسیدن پسر و دختر به سن ذکر شده ، وجود دیگر شرایط لازم محدودیت و مانعی برای ازدواج وجود ندارد .


بیشتر بخوانید:تست روانشناسی ازدواج چیست ؟


بهترین زمان ازدواج بعد از طلاق

بهترین زمان ازدواج بعد از طلاق نیز به هیچ عنوان قابل تعیین و تعمیم به تمامی افرادی که طلاق را تجربه کرده اند نمی شد . قطعا و طبیع هر جدایی و طلاقی پیامد های خاص خود را دارد و ثیرات روحی روانی خود را بر فرد میگذارد و بسته به شرایط طلاق و اینکه پروسه آن چق و چگونه طول کشیده است شدت آسیب روحی روانی که بر جای میگذارد متفاوت است .

بیشتر موارد که جریان طلاق نزاع ها و گیری های متعدد همراه است ثیرات مخرب آن بر فرد نیازمند طی دوران روان مانی میشد ، از این رو بهترین زمان برای ازدواج بعد از طلاق زمانی است که فرد کاملا از نظر روحی روانی احیا شده شد و خود کنار آمده شد و توانایی تشکیل زندگی مشترک جدید را خود احساس کند . یعنی دوره توان اعتماد کردن ، علاقه مند شدن ، مسئولیت پذیرفتن و … را خود ببیند .

نکته مهم این است که هرگز نید برای فرار از شرایط روحی دوران پس از طلاق یا لجاجت و حس انتقام جویی به ازدواج مجدد فکر کرد ، مشاوره خانواده بهترین راهنما این شرایط می شد از این رو میتوان از طریق مشاوره خانواده و روانشناسی و یافت مشاوره قبل از ازدواج آمادگی خود را برای تشکیل مجدد زندگی مشترک سنجید چرا که مسئله ازدواج مجدد پس از طلاق بسیار حساس میشد و هرگز نید آن را ازدواج اول مقایسه کرد .


بیشتر بخوانید:ازدواج اختلاف سنی زیاد


بهترین زمان ازدواج برای دختران

بهترین زمان ازدواج برای دختران نیز بع معیارهای خاصی میشد که بر اساس اصول روانشناسی تعیین شده اند . حداقل سنی که از نظر روانشناسی برای ازدواج دختران نظر گرفته شده است ۱۸ سالگی میشد و ازدواج های زیر ۱۸ سال برای دختران ازدواج زود هنگام می شد . اما طبق تحقیقات به  عمل آمده رنج سنی مناسب برای ازدواج دختران ۲۳ ۲۷ سالگی میشد و این میان ۲۵ سالگی سن طلایی برای ما شدن نامیده میشود .

اما جدای از تعیین عدد خاصی برای سن ازدواج دختران میتوان گفت که بهترین زمان ازدواج دختران زمانی میشد که فرد کسب بلوغ همه جانبه ( بلوغ جنسی ، بلوغ شخصیتی ، بلوغ فکری ، بلوغ اجتماعی … ) توانایی تشکیل زندگی مشترک و آمادگی آن را خود ببیند و دیدی واقع گرایانه به زندگی مشترک نگاه کند چرا که بنا به ظرافت های روحی و لطفات احساسی نگاه  دختران به زندگی مشترک نگاهی فانتزی و سرشار از تصورات و خیال پردازی های رمانتیک است و اگر به رشد عقلی لازم نرسیده شند رو به رو شدن جدیت های زندگی مشترک دچار سرخوردگی و یاس میشوند از این رو میتوان مشاوره ازدواج آمادگی نسبی لازم فرد را برای تشکیل زندگی مشترک سنجید .


بیشتر بخوانید:خصوصیات یک زن ایده آل برای ازدواج


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره خانواده و روانشناسیخدمات متنوعی را زمینه مشاوره تلفنی قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Best Age to Get Married: What Math Tells Us | Time

 

بهترین زمان ازدواج چه سنی است ؟

9099072025

    

  • ۹۸/۰۵/۱۳
  • ملیحه مهتابیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی